La ocupación hotelera cae 7 puntos y el RevPar un 13%

NOTA DE PRENSA EMITIDA POR EL GREMIO DE HOTELES DE BARCELONA

El Gremi d’Hotels de Barcelona reclama a les administracions la posada en marxa de mesures destinades a rellançar la marca Barcelona i recuperar la confiança en la destinació, després dels diferents esdeveniments dels últims mesos que han impactant de forma negativa en el sector, com l’atemptat del 17-A, les vagues a l’Aeroport del Prat, els atacs a infraestructures turístiques o, especialment, l’actual conjuntura sociopolítica del país.

Per al president del Gremi d’Hotels de Barcelona, Jordi Clos, ”cal salvaguardar la imatge i el prestigi de la ciutat de Barcelona mitjançant accions que permetin recuperar la confiança en la destinació, donant suport a la celebració de fires internacionals, congressos i altres esdeveniments relacionats amb el turisme de negocis”.

“Creiem que és el moment de posar en marxa polítiques per reactivar la marca Barcelona amb els recursos especialment reservats per a aquest fi, com l’impost turístic”, ha assenyalat el president del Gremi d’Hotels de Barcelona, Jordi Clos.

L’entitat creu que en un moment com l’actual “cal duplicar els esforços en promoció i en campanyes que permetin canviar la tendència de desacceleració que travessa actualment el sector”.

Jordi Clos també ha volgut llançar un missatge de tranquil·litat als turistes que tenen previst visitar Barcelona en les properes setmanes.

En aquest sentit ha destacat que “als carrers de Barcelona es viu una situació de tranquil·litat, la ciutat funciona amb normalitat i el pols ciutadà és l’habitual”.

Per a Jordi Clos “és inevitable que episodis d’inestabilitat política es projectin cap a l’exterior amb una imatge negativa que els fa semblar més greus”.

En aquest sentit, Jordi Clos ha anunciat la posada en marxa d’una acció que, en col·laboració amb el CCIB, Turisme de Barcelona, Vueling, Fira de Barcelona i Expedia, propiciarà la visita a Barcelona de “decisors”, “prescriptors” i “persones influents” internacionals amb l’objectiu que coneguin i visquin in situ la realitat que es viu als carrers de la capital catalana.

L’objectiu d’aquestes accions és que Barcelona continuï sent una de les grans destinacions de turisme.

CAIGUDA DE 7 PUNTS EN L’OCUPACIÓ A L’OCTUBRE

El conjunt d’aquests factors està generant un alentiment en l’entrada de reserves i, al final, un descens de l’ocupació, una tendència que s’hauria de revertir per tal d’evitar una major impacte en la generació de riquesa i ocupació, segons el Gremi d’Hotels.

L’ocupació mitjana en els hotels de la ciutat durant el mes d’octubre ha estat del 83%, 7 punts percentuals menys que el mateix mes de l’any anterior.

En aquest sentit, l’entitat ha destacat que “de mitjana al mes d’octubre, als hotels de Barcelona hi ha hagut una caiguda del 13% del RevPar, amb casos particulars on aquesta caiguda ha estat molt greu”.

Així mateix, les dades recollides fins el moment permeten preveure que la baixada de l’ocupació continuarà aquest novembre en termes similars, de moment, als del mes d’octubre i, amb una previsible major incidència als mesos de desembre i gener.

Tot i que l’impacte afecta al conjunt de mercats, aquells que estan experimentant una reducció més destacada són l’anglosaxó –americà i britànic- i el domèstic.

CRIDA PER MANTENIR EL MOBILE

D’altra banda, el Gremi d’Hotels de Barcelona fa una crida als responsables de totes les administracions, apel·lant a la seva responsabilitat, per propiciar unes condicions immillorables per a la celebració del Mobile World Congress a Barcelona.

Jordi Clos ha subratllat que “el Mobile World Congress és molt important per al sector hoteler, però també és un esdeveniment cabdal per al conjunt socioeconòmic del país”.

Pel president del Gremi d’Hotels de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona s’ha de marcar com a principals prioritats la dinamització i recuperació de l’economia de la ciutat, motor de la creació d’ocupació i garantia de l’estat del benestar.