Barcelona ingresa 1.850 M € gracias a los congresos y convenciones

NOTA DE PRENSA EMITIDA POR TURISME DE BARCELONA

L’any 2017 ha estat el millor de la història en turisme de congressos i reunions. Amb un total de 2.134 reunions celebrades, Barcelona obté el major impacte econòmic des del 2001 amb 1.851M€.

Així ho ha explicat el director del programa Barcelona Convention Bureau (BCB), Christoph Tessmar, a l’Assemblea anual del BCB, que s’ha celebrat a l’Hotel SOFIA davant de tots els seus membres i que ha comptat també amb l’assistència del president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart; del regidor de Turisme, Comerç i Mercats i Vicepresident segon del Consell General de Turisme de Barcelona, Agustí Colom; i del diputat Marc Castells.

El regidor de Turisme, Comerç i Mercats i Vicepresident segon del Consell General de Turisme de Barcelona, Agustí Colom, ha destacat que el turisme de congressos és un sector molt rellevant per a la ciutat per ser “un turisme professional, desestacionalitzat, amb impacte econòmic més enllà de la visita puntual i que abasta el teixit productiu i la generació de coneixement i talent”.

Colom ha posat en valor el creixement registrat al 2017, amb un 10’5%% més de reunions al tancament de l’any i un 14’2% més de delegats desplaçats, i augura “un 2018 i 2019 molt rellevants en aquest àmbit, segons les previsions i el treball actual, que en aquest sector es fa amb una anticipació a dos anys vista”.

Els resultats de l’exercici 2017 mostren un augment del 10,5% del nombre de congressos (561) i un 6,2% més de convencions (1.573). En total, 2.134 reunions -congressos i convencions-, un 8,1% més que l’any anterior.

Pel que fa als delegats, l’increment ha estat del 14,2%, arribant a un total de 674.890 delegats. D’aquests, els corresponents a congressos han pujat un 55,1% mentre que en convencions l’augment és del 21,1%. Per tant, creixen més el nombre de delegats que el de reunions i congressos.

Pel president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, “tot i els esdeveniments del tercer i quart trimestre, i de ser un any complicat, aquest ha estat el millor de la història i això és gràcies a l’esforç de moltes persones que treballen cada dia i també a les empreses a qui agraeixo la seu esforç”.

La ciutat es consolida com a destí de turisme de congressos

Barcelona es consolida com a destí de turisme de congressos i manté valoracions elevades d’aquests turistes professionals, que avaluen la seva estada a Barcelona amb una nota de 8’6.

Per al regidor i responsable polític de Turisme de Barcelona, el treball conjunt de l’Ajuntament de Barcelona amb el sector privat ha estat determinant per aquesta evolució positiva: “Ha estat clau l’esforç de l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació, Turisme de Barcelona i el sector privat per explicar que Barcelona funciona i és una opció sòlida com a destí de congressos”.

Agustí Colom, a més, ha posat en valor l’impacte econòmic d’aquest turisme de congressos a la ciutat i al seu entorn immediat de més de 1.800 milions d’euros, i ha considerat “força esvaïda la preocupació dels darrers mesos de 2017” per la situació política i social a la ciutat, atès que “en els darrers mesos no s’han donat situacions fora de lo raonable”.

El president del programa del BCB, Miquel Martí, ha parlat “d’un any plus” i ha posat especial èmfasi de l’èxit de l’activitat a tot el territori. “Avui podem parlar de la gran Barcelona, la Barcelona estesa o de Barcelona és molt més”, ha dit, recordant l’acord de fusió del BCB amb el de la província l’any passat.

La distribució en el territori ha estat de 1.558 reunions (73%) i 584.587 delegats (87%) a Barcelona, mentre que a les comarques de Barcelona el nombre de reunions ha estat de 456 (21%) i de 63.395 delegats (9%).

Impacte econòmic rècord

L’impacte econòmic de l’activitat de congressos ha batut tots els rècords des del 2001 amb un total de 1.851 M€, un 21,2% més que l’any passat.

Per mercats, Europa encapçala el nombre de reunions realitzades amb 678 reunions (43,7%), seguit d’Espanya amb 618 reunions (39,7%), Amèrica amb 178 reunions (11,5%), Àsia amb 73 reunions (4,7%), Oceania amb quatre reunions (0,3%) i Àfrica amb dues reunions realitzades (0,1%).

Turisme de Barcelona, a través del BCB, que aquesta any celebra el 35 aniversari de la seva fundació, ha liderat aquest any diferents iniciatives de promoció que s’ha concretat en 7 accions per al mercat nord-americà, una acció al mercat canadenc, 5 accions al mercat francès, 2 workshops al Regne Unit, 3 presentacions al sud-est asiàtic, un fam trip multimercat amb el Centre de Convencions de Barcelona (CCB) i un seguit d’accions als mercats del Benelux, Alemanya, Suïssa, Rússia, Europa de l’Est i països àrabs.

A més a més, el BCB ha seguit un ritme creixent d’accions comercials a la Índia, Sri Lanka, Shanghai i Hong Kong, entre d’altres.

En relació al nombre de contactes comercials realitzats, Àsia s’emporta el primer lloc amb un total de 654 contactes fets, seguit d’Europa amb 618, Amèrica amb 353 contactes comercials realitzats i Espanya en darrer lloc, amb 158 contactes realitzats.

A més a més, el Barcelona Convention Bureau de Turisme de Barcelona ha assistit a diverses fires, com la IMEX de Frankfurt i IBTM World.

El director del BCB, Christoph Tessmar, ha assenyalat que la contribució del BCB en l’activitat de convencions i incentius des del 2012 demostra que és molt important.

“El creixement sostingut en el nombre de congressos al llarg dels últims anys ha arribat a la xifra més alta des del 2001 amb una contribució rellevant dels congressos mèdics i sanitaris”, ha explicat Tessmar, qui s’ha mostrat molt satisfet i confiat en la ciutat per l’esdevenidor.

Joan Gaspart, ha fet la cloenda de l’acte subratllant el caràcter extraordinari d’aquest any, marcat pels esdeveniments del 17 d’agost i de l’1 d’octubre.

“Si el 2017 ha estat un rècord històric amb tot el que ha passat, no es pot deixar d’agrair i felicitar a tots aquells que treballeu en el Barcelona Convention Bureau i que ho feu possible”, ha assegurat. Gaspart ha volgut remarcar l’èxit de la col·laboració público-privada en els resultats assolits i ha avançat que “el 2018 tornarà a ser un any molt bo”.

Anuncios